Володарська ЗОШ №1

Ваша IP адреса: 44.192.10.166
Сьогодні: 08.03.2021
02:48
Головна Вихід Карта сайта

Вхід на сайт

Календар

«  Березень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відвідувачі сайту

Flag Counter

Погода

Погода

         

Практичні поради для батьків під час дистанційного навчання учнів

 

  1. День не має перетворюватись на суцільне виконання домашніх завдань. Школа – це не все життя дитини, особливо зараз. Діти і без того відчувають себе незрозуміло за що покараними, і нам важливо, аби школа не асоціювалась із додатковим покаранням.
  2. У дитини, яка вчиться вдома, має бути окрема територія. Навіть якщо в неї немає своєї кімнати, можна символічно позначити невелику частину мотузкою на підлозі, зробити парканчик з іграшок або коробок – що завгодно.
  3. Треба слідкувати, щоб дитина будь-якого віку робила перерви – і краще, якщо ми зупинимо її трохи раніше, ніж вона втомиться. Маленькі втомлюються за 10-15 хвилин, підлітки – десь за півгодини.
  4. Відчиняйте вікна, провітрюйте, дбайте про свіже повітря під час навчання дитини. У мозку є структури, що відповідають за відчуття безпеки – у разі нестачі свіжого повітря ці показники зменшуються.
  5. Часто, коли дитина бачить велику кількість завдань (більше 8), у неї природно починається паніка і їй легше взагалі закрити щоденник або месенджер. Наше завдання – допомогти структурувати підхід до навчання. Буквально скласти з дитиною план: ти починаєш робити оце, потім – це.
  6. Також – розбивати велике завдання на маленькі частини. Це стосується всіх дітей. Загалом старші школярі вже вміють це робити самостійно, але якщо дитина у стані тривоги – розфокусована, погляд відсторонений, відсутній, або дитина хапається то за одне, то за інше – їй треба допомогти.
  7. Часто дитина перед вибором: з якого завдання почати – з простого чи складного? Це залежить від того, як ваша дитина «вступає в діяльність». Щоб це зрозуміти, треба поспостерігати: як дитина прокидається? Є діти, які швидко встають, умиваються і починають усе робити. Коли така дитина їсть, вона спочатку з’їдає всі найсмачніші шматки і залишає несмачні наостанок. У такому ж режимі вона «вмикається» в усе нове. Тобто дуже швидко «входить» в урок – але й швидко втомлюється. Вона швидко здає контрольну роботу – але не факт, що там не буде помилок. Про таких дітей кажуть, що вони все схоплюють миттєво, але не зрозуміло, наскільки довго будуть це пам’ятати. Таким дітям треба складне давати на початку. І робити зарядку після уроку.

Натомість, є діти іншого типу – які довше розганяються. Вони «вмикаються» не так швидко – але довше йдуть. Ці діти переважно встають поволі, не з першого разу, зазвичай спочатку з’їдають несмачне, а смачні шматочки залишають наостанок. Таким дітям треба на розгін давати легші завдання, а складні – потім. Їм навіть можна ставити під час навчання енергійну музику – якщо музика їх не відволікає. Або робити перед уроком зарядку.

  1. Коли ми хочемо дитину в щось швидко залучити – наприклад, у навчання – ми маємо пам’ятати, що в неї, як у кожної людини, є інерція. Коли маленька дитина грається, а їй треба сідати за уроки – тут допоможе обумовлений час або дзвоник будильника, який кличе до навчання. Або ми говоримо: «За 10 хвилин сідаємо за уроки».

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

У початковій школі мотивація до навчання – виключно зовнішня.

  1. Нам важливо, щоб, за можливості, не збивався звичний режим.
  2. Треба, щоб для навчання було окреме місце. Ідеально, щоб був окремий простір, «кокон», щоб дитина розуміла: вона туди заходить – і все, вона вже налаштована на навчання.
  3. Важливо, щоб до навчання кликав якийсь сигнал, як дзвоник – наприклад, будильник телефона.
  4. Оптимально, коли дитина займається 10, максимум 15 хвилин. Потім дзвенить дзвоник, дитина може випити води, порухатись.
  5. Пам’ятаймо, що ми – не няньки і за дитину завдання не робимо.
  6. Прекрасно, якщо батькам стане сил зробити з малюками «Гоґвортс» – тобто створити ігрове середовище.
  7. Ми пам’ятаємо, що дитина перебуває в напрузі – отже, ми маємо більше, ніж зазвичай, звертати увагу на те, що їй вдається добре. Так званий метод «зеленої ручки» – підкреслювати не недоліки, а успіхи – особливо потрібний у режимі підвищеної напруги, коли дитина не дуже впевнена в собі.

 

ШКОЛА ІІ СТУПЕНЯ

У школярів середньої школи під час підліткової кризи зазвичай страждає навчальна мотивація, тому що в мозку в цей час інші завдання. Підлітковий вік – це час, коли мозок складно сприймає нову інформацію. Тоді відбувається так званий синаптичний прунінг – відкидання невикористаних нейронних зв’язків.

У неї потерпає довгострокова пам’ять. Вона, не те що б не хоче – а фізично не може запам’ятовувати обсяги інформації, які їй пропонують. Тому:

  1. Для підлітків добре, якщо їхній робочий день і день взагалі починається не о 8:30, а хоча б на годину пізніше.
  2. Підлітки чинять опір материнській фігурі, вчителькам дуже складно працювати з підлітками. Так можна організувати весь денний розклад. Чим менше материнського голосу, який наказує, що робити, – тим краще.
  3. Підлітку важливо, аби ми бачили в ньому авторитетну фігуру. Щодо навчання можна сказати: «Давай сплануємо, скільки часу потрібно на кожен предмет».
  4. Якщо підліток відчуває, що його контролюють – він буде бунтувати. Але йому також важливо бачити, що якщо він щось зробив – це він, умовно кажучи, зробив не даремно. Треба говорити, як ви цінуєте те, що він робить.

 

ШКОЛА ІІІ СТУПЕНЮ

Учні профільної школи вже націлені на результат. Якщо дитина нормально розвивається і дорослішає, у неї вже формується внутрішня мотивація до навчання. Така дитина буде сама шукати, де ще знайти інформацію, що їй потрібна. Тут ми можемо допомогти, розповідаючи їй про онлайн-курси, які ми самі бачили, різні джерела інформації з питань, що цікавлять дитину.

  1. Дитина старшої школи вже може бачити власну користь. У нормі, до 14-15 років уже має визріти власна мотивація до навчання. Отже, цей вік має бути часом, коли ми вже не дуже контролюємо процес, дитина «вчиться сама».
  2. Якщо ми бачимо, що наша дитина – вмотивована і відповідальна, нам треба слідкувати, щоб вона відпочивала і перемикалась на різні види діяльності. У таких дітей може бути більша, ніж зазвичай, потреба в комп’ютерних іграх, де скидається напруга. Ідеально, якщо є правило: наприклад, дитина 40 хвилин грає на комп’ютері, а потім робить 20 присідань або іншу фізичну вправу.

Зараз непростий час і випробування для всіх – тож зичимо сил батькам, дітям і вчителям.

 

                                                                                                        

                                                                                                                     ЯК ПІДВИЩИТИ ІМУНІТЕТ ДИТИНИ

Відвідування учбового закладу, навіть у звичайних умовах потребує від дитини значних фізичних та психологічних зусиль, оскільки взаємодіючи під час навчання та ігор, діти мимоволі обмінюються різними бактеріями і вірусами. Подолати їх можна за допомогою гарного імунітету, який, на жаль, не у всіх дітей у достатньому обсязі розвинутий. Існують прості засоби для підвищення та зміцнення імунітету дітей.

  1. Режим сну. Діти шкільного віку повинні спати не менше восьми годин на добу, оскільки недосип може негативно відбитися як на імунній системі, так і на здатності гарно засвоїти інформацію.
  2. Одним із найважливіших факторів є правильне харчування. Чим підтримувати імунітет дитини? Раціон дітей, які відвідують школу, повинен бути добре збалансованим та включати в себе свіжі овочі та фрукти, а також, приготоване на пару м’ясо.
  3. Всі необхідні вітаміни та мікроелементи отримати виключно із продуктів харчування дитина не зможе, оскільки зміна сезонів неминуче впливає і на зміну раціону. Турбуючись про те, як зміцнити дитячий імунітет, необхідно розпочати курс з вітамінними комплексами. У випадку необхідності можна підібрати їх за допомогою спеціаліста.
  4. Потрібно при можливості зменшити будь-які психологічні навантаження на дитину, оскільки діти дуже схильні до стресів. Як правило, проблеми, пов’язані зі здоров’ям, виникають напередодні різних важливих подій в житті дитини. Необхідно постаратися делікатно розібратися у причинах.
  5. Правильний режим пиття. Діти шкільного віку повинні за день випивати не менше 1,5 літри води. Навіть найкорисніші соки та напої не в стані компенсувати потребу організму у чистій, негазованій, натуральній воді. Добре випивати склянку води перед сніданком і склянку – перед сном.
  6. Часто засоби для зміцнення імунітету у дітей дуже прості. Так, прогулянки на свіжому повітрі здатні зміцнювати здоров’я та спонукають до виникнення у організму захисних механізмів. Приміщення часто містять безліч бактерій, які перенавантажують дитячий імунітет. Крім прогулянок рекомендується добре провітрювати квартиру перед сном.

В ідеалі, батьки та педагоги повинні зрозуміло пояснювати дітям, як саме необхідно поводитися з маскою, коли її можна знімати,  а коли – краще надягнути. Не можна забувати про найелементарнішу профілактику – часто мити руки, уникати контакту з людьми, які чхають та кашляють, не торкатись обличчя зайвий раз руками.

 

Діти самі вдома: основні застереження та поради батькам під час карантину в школах  

Сам у квартирі – мрія багатьох школярів, вони завжди знайдуть, чим зайнятися, окрім виконання  уроків і домашніх обов’язків. Тут і телевізор, і комп’ютер, і планшет тощо. Найголовніше, коли дитина залишається вдома сама, вона повинна чітко усвідомити: є речі, яких робити не можна за жодних обставин. Нікому не можна відчиняти дверей, навіть якщо це прийшла сусідка чи подруга мами.  Вхідні двері повинні відчиняти лише дорослі. Поясніть дитині, що у всіх близьких є ключі від квартири. Не можна по телефону незнайомим людям розповідати, що вона (дитина) зараз сама вдома, а мама прийде тільки через годину. І взагалі не дозволяйте дитині вступати в тривалі бесіди зі сторонніми.

 Скажіть дитині, щоб незнайомим людям вона відповідала приблизно так: “Мама зараз дуже зайнята і не може поговорити з вами. Зателефонуйте через годину”. У цьому випадку ви, по-перше, не змушуєте дитину брехати, адже мама справді зайнята. А по-друге, стороннім невтямки, що дитина вдома сама. Не можна нічого кидати з балкона та з вікна. До вікон взагалі краще не підходити і не визирати на вулицю. На вікна краще поставити спеціальні блокуючі засувки, що їх дитина не зможе самостійно відкрити.

Не можна гратися з електропобутовими приладами та газовою плитою.

Біля телефону повинен бути список потрібних номерів (ваш мобільний, татів, тітки, бабусі, і т.д.), щоб у разі екстреної необхідності дитина знала, куди їй телефонувати.  І обов’язково поясніть дитині, в яких випадках треба терміново дзвонити та кликати на допомогу.

 Розплануйте разом із дитиною її день. Зазначте час, коли вона має пообідати, коли зробити домашні завдання, коли гратиме в комп’ютерні ігри, і що саме має обов’язково виконати по дому. Так ви зможете навчити дитину планувати свій час і любити порядок.

Десятиліття досліджень доводять: якщо дитина виконує обов’язкові хатні справи – це позитивно впливає на навчання, психіку, а також у майбутньому це піде на користь їхній кар’єрі. Згідно з дослідженням Марті Россмана, почесного професора університету Міннесоти, якщо ви з раннього віку привчите свою дитину виконувати хатню роботу, вона почуватиметься самостійною, відповідальною та впевненою в собі людиною.

                Що саме може виконати дитина з хатньої роботи:

  • прибирати в квартирі: пилососити, підмітати, мити підлогу, витирати пил;
  • розкладати і розвішувати по місцях свої речі (чистий одяг вішати в шафу, а брудний відносити в пральну машину або в кошик для брудної білизни);
  • стежити за станом свого взуття, мити його в разі необхідності, завжди ставити на місце;
  • поливати квіти;
  • піклуватися про домашнього улюбленця: мити, витирати лапи, міняти вміст лотків;
  • застеляти своє ліжко;
  • мити посуд і розкладати його;
  • накривати на стіл і протирати стіл після їжі;
  • розсортувати і випрати в пральній машині одяг, розвісити прання, тощо.

    Та головне, НЕ ЗАБУВАЙТЕ основні правила поведінки під час карантину у зв’язку з епідемією  коронавірусу 

    1. Намагатись менше ходити в гості, не відвідувати громадських місць та уникати великого скупчення людей.
    2. Частіше перебувати на свіжому повітрі.
    3. Одягатись відповідно до погоди на вулиці та оберігати себе від переохолодження.
    4. Частіше провітрювати кімнату.
    5. Завжди  ретельно мити руки з милом.
    6. Щоденно їсти свіжі овочі й фрукти — вітаміни посилюють захисні сили організму.


     

     

                                                                  ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

На час осінніх канікул:

1. Осінні канікули тривають з 26 жовтня 2019 року по 03 листопада 2019 року.

2. Не залишайте дітей без нагляду. Ви повинні знати, де знаходиться Ваша дитина протягом дня і ночі.

3. Слідкуйте, щоб діти обережно поводились з вогнем.

4. Використання піротехнічних засобів (петард) - небезпечне для життя і здоров’я.

5. Нагадуйте дітям, що необхідно дотримуватись правил дорожнього руху.

6. Нагадайте дітям про правила поводження з електронагрівальними приладами.

7. Повторіть з дітьми правила ігор поблизу дороги.

8. Не дозволяйте дітям гратися з бродячими кішками та собаками. Вони можуть бути поширювачами інфекційних захворювань.

УВАГА! Під час канікул відповідальність за життя та здоров’я дітей несуть БАТЬКИ!

До школи - 04листопада 2019 року

Можливі причини складностей у навчанні дітей:

  • Дитина нездорова.
  • Учень швидко стомлюється, а регулювати свій темп неспроможний.
  • Батьки не вміють допомогти учневі або ставляться до нього як до підлітка (пояснять лише раз, вважаючи, що цього досить) або як до малюка — повторюють те саме безліч разів.
  • Дорослі не вміють зацікавити дитину навчальною працею як захопливою грою.
  • Дитина не в змозі уважно працювати в школі і вдома, оскільки навчальна завантаженість для неї непосильна (не звикла працювати).
  • Батьки надто пригнічують учня погрозами й покараннями. Не вміють своєчасно схвалити й підбадьорити маленьку людину.
  • Дорослі не вміють чітко пояснювати, давати ділові поради.
  • Батьки не дотримуються принципу єдності вимог у навчанні: кожен нав'язує дитині свій стиль роботи.

Поради батькам, що допомагають дітям учитися

  • Намагайтеся займатися з дитиною так, щоб вона не нудьгувала під час занять. Інтерес — найкраща з мотивацій.
  • Повторюйте вправи. Розвиток розумових здібностей дитини визначають час і практика. Якщо якась вправа не виходить, зробіть перерву, поверніться до неї пізніше або запропонуйте дитині легший варіант завдання.
  • Не виявляйте зайвої тривоги з приводу недостатніх успіхів і незначного просування або навіть деякого регресу вашої дитини.
  • Будьте терплячими, не поспішайте, не давайте дитині завдань, що виходять за межі її інтелектуальних можливостей.
  • У заняттях з дитиною треба знати міру. Не змушуйте дитину виконувати вправу, якщо вона весь час крутиться, стомилася, неврівноважена. Спробуйте визначити межі витривалості дитини, збільшуйте тривалість занять щоразу на невеликий відрізок часу.
  • Бажано використовувати ігрову форму занять, оскільки діти погано сприймають чітко регламентовані, повторювані, монотонні заняття.
  • Уникайте несхвальної оцінки, знаходьте слова підтримки, частіше хваліть дитину за терпіння, наполегливість тощо. Ніколи не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Формуйте в неї впевненість у своїх силах, високу самооцінку.

Золоті правила для батьків

  • Більшість дітей - "звичайні". Не робіть зі своєї дитини вундеркінда, окреслюючи непосильні вимоги, орієнтуючи на недосяжні еталони. Дитина повинна частіше відчувати задоволення від того, що вона щось може, ніж тривожитись з приводу того чого не може зробити.
  • У різних дітей - різні здібності (розумові, художні, математичні, організаційні, вольові, чуттєві). Здібності треба розвивати! Але ваше перше завдання - визначити оптимум вашої дитини.
    Не орієнтуйте навіть найбільш здібну дитину на винятковість! На цьому шляху її чекає розлад із самою собою, бо завжди поруч знайдеться хтось більш обдарований працелюбний.
    Здійснитися в житті може лише активна дитина, Виховуйте людину дій , вчинку.
  • Дозволяйте дитині ризикувати. Залишайте за дітьми право на помилки, але вчіть самостійно їх виправляти.
  • Не повчайте у незнанні! Правильно виховувати може лише той, хто знає дитину - розуміє її чесноти і вади, відчуває її настрій, добре орієнтується в її інтересах, смаках, цінностях, звичках, здібностях.
  • Не змішуйте поняття "хороша" і "зручна" дитина! Хороша живе своїми думками і почуттями інших (тобто самостійна і чуйна). Зручна - це дитина, яку дорослі «пристосували» до себе - слухняна, підкоряється вимогам. безвольна.
  • Викорініть із своєї практики вираз: "Роби, раз я вимагаю". Замініть цю форму вимоги іншою: "Роби, тому що цього не можна не зробити". Зростаючи, особистість повинна звикнути до виконання вимог не на догоду зовнішньому розпорядженню, а тому, що вони розумні, доцільні...
  • Довіряйте дитині. Людина, яка виростає у довірі, йде по життю спокійно, зона відкрита, товариська, доброзичлива. Будьте терплячими! Ставтесь терпляче до дитячих проявів: процес розвитку є випробуванням не лише для дорослих але й для самої дитини. Виховуйте її вимогливою любов'ю.
  • Ніколи не кажіть, що за всіма життєвими проблемами не лишається часу на виховання дитини. Ви виховуєте її щоденно своїм ставленням до життя, системою своїх цінностей, своїми виборами. Ви виховуєте дитину своєю присутністю, поглядом, жестом, посмішкою...
  • Будьте відповідальними! Безпечність - механізм, який продукує борги перед долею дитини, перед її теперішнім і майбутнім. Відповідальний вихователь передбачає наслідки своїх слів, своїх діл.
    Оцінюючи результат, вчинок, властивість дитини, вказуйте не лише на те чим ви незадоволені, а скоріше на те, що вам подобається в ній, Не порівнюйте її з однокласниками з братиками чи сестричками. Діти усі різні!
  • Порівнюйте дитину в її динаміці - якою вона була вчора, якою є сьогодні, якою може бути завтра. Тобто, порівнюйте зростаючу особистість з самою собою.
  • Не ставтесь до дитини зневажливо. Зростаюча особистість повинна відчути свою значущість, навчитись поважати себе. Тільки за цієї умови з неї виросте людина з почуттям власної гідності, яка поважає тих хто її оточує.
 

ПОРАДИ ПСИХОЛОГА

ШЛЯХ ДО СЕРЦЯ ДИТИНИ

 
Дітям необхідна любов батьків – це одна з найголовніших потреб. Висловлювати свою любов дитині батьки можуть, за допомогою такого ланцюжка – ніжний дотик - слова заохочення- час присвячений дитині- подарунки – допомога у найскладніших життєвих ситуаціях.
 

ЯКЩО СВІТ НЕ ЗМІНИТИ – ЗМІНІТЬ СТАВЛЕННЯ ДО НЬОГО...

 
  • Намагайтеся не зациклюватися на негативних емоціях, спробуйте „перемкнути” свої думки на інші справи.
 
  • Якщо Ви дуже знервовані, відчуваєте провину, сором тощо, спробуйте знайти причини цього стану та помірковано розібратися в них.
 

 

ЯК НАДОВГО ЗАПАМ`ЯТАТИ НАВЧАЛЬНИЙ МАТЕРІАЛ?

  • (поради для учнів)
  • Виділяй, співвіднось і групуй матеріал – хто добре усвідомлює, той добре запам”ятовує і довго пам”ятає.
    • Якщо отримав завдання у вівторок, а відповідати потрібно в п”ятницю, не чекай четверга – вивчи одразу, а напередодні тільки повтори.
 
    • Завчай і повторюй невеличкі шматки ще доти, як матеріал почав забуватися.
 
    • Коли вчиш, записуй, малюй схеми, діаграми, таблиці - наочність краще запам”ятовується.
 
    • Якомога швидше, не чекаючи повного заучування, намагайся відтворити матеріал, закривши книгу.
 
    • Після метематики – вчи історію, після фізики – літературу: память любить різноманітність.

 
 

УЯВА ПОКРАЩУЄ ПАМ`ЯТЬ

 

АБО ЯК ЗАПАМ`ЯТАТИ НАЙБІЛЬШЕ...

 
 
    • Усе, що хочеш пам” ятати, - уявляй! (Не уявляю – не пам”ятаю)
 
    • Май на увазі: усе, що побачив, відчув, почув, - уже запам”яталось.
 
    • Легко пригадується тільки те, що уявив.
 
    • Не думай словами – думай образами.
 
    • Не завчай, а уявляй що – небудь цікаве, що допоможе пригадати потрібну інформацію.

 
 

РЕКОМЕНДАЦІЇ ПЕДАГОГУ ЩОДО ЗМЕНШЕННЯ ВПЛИВУ СТРЕСУ В ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

 
 
    • Визначте негативні чинники, що призводять до виникнення у Вас стресу. Намагайтеся уникати їх або за допомогою позитивного мислення змініть свої ставлення до них.
 
    • Забезпечуйте високий життєвий потенціал у здоров”ї, освіті, діяльності, сім”ї, позитивному мисленні.
 
    • Навчіться розслаблятися: тілом, думкою тощо. Стрес викликає загальну напругу. Розслаблення ж, навпаки, протидіє стресу. Уміння розслаблятися – секрет боротьби із стресом.
 
    • Зробіть паузу: зробити паузу у спілкуванні; порахувати до 10; вийти з приміщення. Такі „перерви” потрібно робити якнайчастіше в ті моменти, коли відбувається втрата самоконтролю.
 
    • При виникненні почуття тривоги або напруги, занурьтеся в„тут ізараз” сконцентруйтеся на своємк диханні.
 
    • Змусьте стрес працювати на Вас, а не проти Вас, опануйте головним умінням – перетворюйте негативні події у позитивні.
 
    • Оволодіти теорією та практикою позитивного мислення. Паозитивне мислення – це головний людський інстремент забезпечення здоров”я і благополуччя.

 
 

ЯК ПОПЕРЕДИТИ ДИТЯЧУ ТА ПІДЛІТКОВУ НАРКОМАНІЮ

 

Тільки довірливий контакт може сприяти тому, що надалі Ваша дитина звернеться до Вас запорадою чи допомогою або довіриться Вам. І тільки через повагу та підтримку Ви зможете допомогти один одному вирішувати свої проблеми.

 

Щоб попередити девіантну поведінку, необхідно дотримуватися таких правил виховання:

 
  • Щодня поводьтеся так, аби максимально сприяти здоровому вибору вашої дитини.
 
  • Виховуйте в дитині незалежність. Навчіть її саму приймати рішення й відповідати за них.
 
  • Хваліть дитину: за добре виконану роботу, навіть за старання. Якщо критикуєте, то критикуйте вчинок, а не дитину.
 
  • Будьте завжди готові обговорити з підлітком гострі для нього питання.
 
  • Цікавтеся справами й захопленням свожєї дитини.
 

ОСНОВНІ ПРАВИЛА ВИБОРУ ПРОФЕСІЇ

 
  • Дізнайся як можна більше про різні професії (інформація від вчителів, психолога, батьків, знайомих з літератури, Інтернату і т.п.), щоб було із чого вибирати.
 
  • Склади для себе оглядову схему для орієнтації в світі професій. Не забудь включити в неї інформацію про основні вимоги, які ставить професія до особистих якостей людей.
 
  • Збери інформацію про те, які професії користуються попитом сьогодні на ринку праці, і які будуть потрібні через 3-5 років.
 
  • Розглянь можливості і обмеження, які обумовлені особливостями твоєї сім'ї, а також можливості і обмеження, обумовлені твоїми особистими якостями.
 
  • Визнач для себе головні цілі: ким хочеш стати, яку роботу хочеш виконувати, чого досягти в житті?
 
  • Оціни свої ресурси: здібності, нахили, здоров'я особливості характеру і темпераменту.
 
  • Співстав свої ресурси і вимоги, які пред'являє обрана тобою професія до людини; в ідеалі вони повинні співпадати,
 
  • Не забудь проконсультуватись з лікарем, щоб не вибрати професію, яка тобі протипоказана за станом здоров'я.
 
  • Вибери навчальний заклад (професійне училище, ліцей, коледж, технікум, ВНЗ, курси і т.п.), де би ти зміг отримати обрану професію.
 
  • Підбери запасні варіанти цілей і шляхів їх досягнення на випадок виникнення нездоланних перешкод.
 
  • Обдумай свій вибір ще раз, оціни кожний свій крок.
 
  • Звернись за консультацією до спеціаліста-профконсультанта, якщо на якомусь етапі вибору професії у тебе виникли труднощі.
 

Інтернет для батьків

 

Ми - батьки. Люди дорослі й статечні, ми часом зі щирим здивуванням запитуємо себе й навколишніх: і що вони - наші діти - знайшли для себе такого привабливого в тому Інтернеті?
Чому ладні годинами просиджувати, втупившись в екран монітора, витрачати свій реальний час на світ нереальний, створений примхливим сплетінням електронного павутиння?
Щоб зрозуміти, спробуйте самі хоча б одного разу "пірнути" у віртуальний всесвіт. Пройдіться його магістралями й манівцями - це не буде марно втрачений час. Бо світ інформації завжди