Володарська ЗОШ №1

Ваша IP адреса: 35.175.120.174
Сьогодні: 18.11.2019
07:41
Головна Вихід Карта сайта

Вхід на сайт

Календар

Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відвідувачі сайту

Flag Counter

Погода

Погода
Головна » Статті » Методична робота » Шкільна документація

Як підготувати сучасний урок

Урок – головна складова частина учбового процесу.
Сучасний урок – це насамперед урок, на якому вчитель вміло використовує всі сучасні технології для озброєння учнів глибокими й усвідомленими знаннями, використовує індивідуально-особистісний підхід до учнів, задіє всі можливості учня для осмисленого засвоєння знань. Ось чому якість підготовки учнів по тій або іншій учбовій дисципліні багато в чому визначається рівнем проведення уроку, його змістовною і методичною наповненістю, його атмосферою. Для того, щоб цей рівень був достатньо високим, треба, щоб вчитель в ході підготовки уроку намагався зробити його своєрідним твором із своїм задумом, зав’язкою і розв’язкою подібно будь-якому витвору мистецтва. Як же побудувати такий урок? Як зробити так, щоб урок не тільки озброював учнів знаннями і уміннями, значущість яких неможливо оспорити, але щоб все, що відбувається на уроці, викликало у дітей щирий інтерес, справжню захопленість, формувало їх творчу свідомість? Початковою науковою ідеєю сучасного уроку є єдність навчання, виховання і освіти. Загальною функцією уроку є цілісне формування і розвиток особи школяра на основі розвиваючого і виховуючого навчання. Під цим мається на увазі:
•Озброєння глибокими і усвідомленими знаннями, використовуванням цього процесу для всестороннього розвитку особи.
•Формування міцних мотивів навчання, постійного самовдосконалення, самонавчання, самовиховання.
•Ефективна дія уроку на розумовий розвиток учнів.
•Виховання вольових якостей, мотивів і досвіду поведінки.
•Формування етичних основ особи, орієнтованих на загальнолюдські цінності.
•Виховання культури відчуттів.
Мета уроку носить триєдиний характер і складається з трьох взаємозв’язаних, взаємодіючих аспектів: пізнавального, розвиваючого і виховуючого.
Триєдина мета уроку – це наперед запрограмований вчителем результат, який повинен бути досягнутий вчителем і учнями в кінці уроку. Триєдина мета уроку вбирає в себе 3 аспекти: пізнавальний, виховний і розвиваючий.
Пізнавальний аспект
•Учити і навчити кожного учня самостійно здобувати знання.
•Здійснювати виконання головних вимог до оволодіння знаннями: повноту, глибину, усвідомленість, систематичність, системність, гнучкість, оперативність, міцність. 
•Формувати навики – точні, безпомилково виконувані дії, доведені до автоматизму. 
•Формувати уміння – поєднання знань і навиків, які забезпечують успішне виконання діяльності. Доцільно при плануванні освітньої мети уроку вказати, якого рівня якість знань, умінь і навиків, що вчиться, пропонується досягти на даному уроці: репродуктивного, конструктивного або творчого.
Розвиваючий аспект
Один і той же розвиваючий аспект мети уроку може бути сформульований для триєдиної мети декількох уроків, а іноді і для уроків цілої теми. Розвиваючий аспект складається з декількох блоків:
•Розвиток мови
•Розвиток мислення
•Розвиток сенсорної сфери (окомір)
•Розвиток рухової сфери.
Виховуючий аспект
Виховуючий аспект мети повинен передбачати використовування змісту учбового матеріалу, методів навчання, форм організації пізнавальної діяльності в їх взаємодії для здійснення формування і розвитку етичних, трудових, естетичних, патріотичних, екологічних і інших якостей особи школяра. Він повинен бути направлений на виховання правильного відношення до загальнолюдських цінностей, високого почуття цивільного обов’язку. Виховуюче навчання - це таке навчання, в процесі якого організовується цілеспрямоване формування запланованих педагогом відносин учнів до різних явищ навколишнього життя. Задача вчителя на уроці – формування гуманних відносин на уроці.
Кінцевий результат уроку
Результат роботи вчителя оцінюється через наступні якісні характеристики:
1 – цілеспрямованість його діяльності на уроці;
2 – характер відносин з учнями;
3 – індивідуально-особовий підхід до учнів;
4 – диференційований підхід до навчання;
5 – уміння педагога приводити у відповідність зміст учбового матеріалу, методи навчання і форми організації пізнавальної діяльності учнів;
6 – робота вчителя по формуванню і розвитку загальноучбових навиків і умінь;
7 – робота по розвитку пізнавального інтересу;
8 – робота вчителя по формуванню знань, умінь і навиків і озброєнню учнів способами пізнавальної діяльності;
9 – розвиток здібностей учнів;
10 – об’єктивність оцінки знань учнів;
11 – ефективність зусиль, що розвивають особу;
12 – ефективність виховуючих впливів.
Як бачимо, оцінка результату роботи вчителя на уроці – процес достатньо багатоаспектний і складний. Він не закінчується на характеристиці цих критеріїв, бо результати роботи учнів на уроці є також і критеріями роботи вчителя. 
Самоаналіз уроку
Клас   -----------
Тема уроку  -----------------
Тип уроку і його структура  -----------------------
1.Яке місце даного уроку в темі? 
Як цей урок пов’язаний з попереднім, як цей урок працює на подальші уроки?
2. Психолого-педагогічна характеристика класу (к-ть слабих та сильних учнів). Які особливості учнів були враховані при плануванні уроку?
3. Яка триєдина дидактична мета уроку? 
4. Підбір змісту, форм і методів навчання відповідно до мети уроку. Виділити головний етап і дати повний його аналіз, грунтуючись на результатах навчання на уроці. Яке поєднання методів навчання було вибрано для пояснення нового матеріалу?
5.Чи раціонально  був розподілений час, відведений на всі етапи уроку? Чи логічні “зв’язки” між цими етапами?
6. Підготовка дидактичних матеріалів, таблиць відповідно до мети.
7. Як організований  контроль засвоєння знань, умінь і навиків учнів? На яких етапах уроку? В яких формах і якими методами здійснювався?  Як організовано регулювання і корекцію знань учнів?
8.Психологічна атмосфера на уроці і спілкування вчителя та учнів.
9.Як  ви оцінюєте результати уроку? Чи вдалося реалізувати всі поставлені задачі уроку? Якщо не вдалося, то чому?
10. Намітити перспективи своєї діяльності.

 

Категорія: Шкільна документація | Додав: natalia (31.10.2019)
Переглядів: 15 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]