Володарська ЗОШ №1

Ваша IP адреса: 18.234.111.56
Сьогодні: 25.04.2019
21:56
Головна Вихід Карта сайта

Вхід на сайт

Календар

Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відвідувачі сайту

Flag Counter

Погода

Погода
Головна » Статті » Методична робота » Методичні об'єднання

Засідання ШМО класних керівників

26 березня проведено засідання методоб’єднання класних керівників 1-11 класів та вихователів ГПД на тему «Естетичне виховання учнів». Були розглянуті питання:
1.Естетичне виховання – складова частина виховного процесу в навчальному закладі. У виступі заступник директора з НВР Н.А.Кропивка визначила основні завдання естетичного виховання учнів, розкрила основну суть системного підходу  до естетичного виховання школярів, який передбачає послідовне здійснення завдань усіма доступними способами.  Тут повинні бути враховані та скоординовані впливи школи, сім’ї, засобів масових комунікацій, позашкільних навчальних закладів. Провідну роль у цій роботі відіграє школа, в рамках якої склалася своя підсистема естетичного виховання:  урок, позакласні заходи, праця, естетика повсякденного життя. Наталія Андріївна акцентувала увагу присутніх на особливостях естетичного виховання на уроках у початкових класах, на уроках літератури, історії, географії, біології в середніх та старших класах. Особливо на уроках трудового навчання: вишивання, в’язання, кулінарне мистецтво, столярні роботи – це відчуття ритму, темпу, гармонії чітких рухів, це і радість спільних переживань у колективно організованій праці  й  сам трудовий процес. Великою популярністю у дітей користуються гуртки квілінгу, малювання, моделювання і шиття одягу, художнього ліплення. Важливим сьогодні є питання естетики повсякденного життя. Оточення людини, обстановка, обладнання приміщення, одяг повсякденно впливають на естетичний смак. Саме тому виховання в учнів загальної культури: дотримання гігієни, охайність, ввічливість, делікатність, уважність, культура поведінки – необхідна сторона естетичного виховання. Почуття такту, уміння поступитися своїми бажаннями заради чужих людей, здатність створювати хороший настрій – усе це не тільки моральна вихованість дитини, а й прояв її естетичної культури.
2.Виховний практикум: проведення виховних заходів, спрямованих на естетичне виховання учнів.
І.Л.Папчук, учитель музичного мистецтва, педагог-організатор, презентувала художнє малювання учнями музичних творів, українських народних пісень, виготовлення афіш, музичних інструментів – маракасів. Учасники шкільного хору, вокального гуртка «Паростки»  постійно беруть участь у всіх загальношкільних заходах, у районному конкурсі «Калиновий дзвін» посіли II місце.
Естетичне виховання на уроках літератури сприяє розвиткові творчих здібностей учнів: у них виникає потреба писати вірші,  виконувати інсценізаціїі.
О.В.Білобродська, учитель зарубіжної літератури, разом з учнями 5-Б класу підготували інсценізацію казки «Пані Метелиця» і показали перед батьками, учнями 1-Б класу.
До дня народження Лесі Українки у 3-А класі проведено літературний урок «На гостину до Лесі». Учитель Н.П.Снітко, розповідаючи про особливості підготовки, сказала, що на уроці  поєднано елементи трудового навчання, виразного читання, музики. Учитель завжди в пошуках нового, цікавого для дітей. «День щастя» – виховна година з використанням живої музики (гра на бандурі). Учні отримали естетичну насолоду від спільної праці –  виготовлення великого Серця щастя.
Естетика праці. Учні  займаються технічною творчістю, і естетична оцінка результатів посилює задоволення від діяльності. О.В.Крушельницька, вихователь ГПД, поділилась досвідом проведення майстер-класу в 3-Б класі з виготовлення валентинок техніки квілінг. Цей процес супроводжувався виконанням сценки, поезій і пісень про романтичні почуття. 
Велику творчість і майстерність проявили учні 5-7 класів у виготовленні та оформленні капелюшків на виховний захід «Капелюшна вечірка», ініціатором та організатором  якої  стала Н.М.Лісова, класний керівник 7-Б класу. Мета проведення: формування ціннісного ставлення учнів до культури та мистецтва, виховання естетичних смаків. Перегляд презентацій «Національні убори українців», «Найпопулярніші капелюхи світу» збагатив уявлення дітей про назви, форми, призначення різних головних уборів. Учні виконували пісні, танці, брали участь у конкурсах. Показ-дефіле –це уміння створити цілісний образ демонстрації капелюшків (куплених і створених власноруч) у супроводі музики: «Красиве, вишукане поруч із спортом» (5-А), «Поліанна» (5-Б), «Англійська принцеса» «Арабський шейх» (6 клас), «Мексиканець», «Модний європейський тренд к.XX ст.» (7-А), «Вічний студент», «А-ля 70-і», «Модні панянки» (7-А).
Збереження звичаїв і традицій, дотримання їх у сьогоденні – це теж естетичне виховання. Учитель В.А.Добровольська розповіла про особливості проведення родинних свят «Школяриками стали», «Мамине свято»  у 1-А класі НУШ.  Виховний захід у 4-Б класі «Український віночок – краса і оберіг» був проведений учителем А.О.Бідник з метою розкрити символічне значення кожної квітки, яку вплітали у вінок, кольору стрічок, якими прикрашали віночки. Естетично красиво виконали дівчатка дійство – вплітання стрічок у вінок.
Естетика стосунків між людьми – основа естетики повсякденного життя. Красиві, культурні стосунки в сім’ї, у школі, з товаришами, дотримання етикету є фундаментом естетичного виховання. Під час проведення години спілкування у 9-Б класі (класний керівник О.В.Федорченко) учні переглянули   презентацію «Види етикетів», потім провели активне обговорення. Цікавим було спілкування класного керівника з учнями щодо дотримання етикету  у громадських місцях, транспорті, у стосунках з дорослими і ровесниками.
Підсумовуючи, заступник директора з НВР Н.А.Кропивка сказала, що класний керівник для проведення будь-якого виховного заходу багато зусиль прикладає для естетичного оформлення місця проведення, музичного супроводу, зовнішнього виду учасників, бо естетичне виховання школярів як процес оволодіння ними естетичною культурою сприяє всебічному гармонійному розвитку особистості, залученню до духовної культури людства, творчості в різних галузях життєдіяльності.
3. Протидія булінгу. У виступі практичний психолог закладу О.В.Огородник зазначила, що насильство у школі – буденна реальність для багатьох учасників освітнього процесу, Переслідування, знущання, погрози онлайн, образи – все це негативно впливає на школяра та на загальний навчальний процес. Що стоїть за насильством у школі і що можна зробити, аби зупинити його? Вирішальна роль у боротьбі з булінґом належить учителям, які спільно з учнями повинні розробити правила поведінки у класі, а потім - загальношкільні правила. Жоден випадок насильства або цькування і жодну скаргу не можна залишати без уваги. Потрібно запровадити механізми повідомлення про випадки насильства, що повинно забезпечувати учням підтримку і конфіденційність. Для успішного попередження та протидії насильству треба проводити заняття з формування навичок ефективного спілкування та мирного розв’язання конфліктів. 

    

Категорія: Методичні об'єднання | Додав: natalia (27.03.2019)
Переглядів: 21 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]