Володарська ЗОШ №1

Ваша IP адреса: 54.92.211.239
Сьогодні: 22.11.2018
13:49
Карта сайта Контакты Главная

Вхід на сайт

Календар

Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відвідувачі сайту

Flag Counter

Погода

Погода
Головна » Статті » Методична робота » Обдаровані діти

«Моделі організації роботи з обдарованими дітьми: сучасні практики»
ВИСТУП НА ОБЛАСНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ
«Моделі організації роботи з обдарованими дітьми: сучасні практики»

Тема виступу: Організація роботи з обдарованими дітьми на рівні закладу освіти

Розбудова державності в Україні зумовила нові тенденції в розвитку освіти. З’явилася нагальна потреба суспільства у діяльних, обдарованих, інтелектуально, творчо і духовно розвинених громадянах. Обдаровані діти – майбутній цвіт нації, інтелектуальна еліта, гордість і честь України, її світовий авторитет, а тому перед кожним педагогічним колективом стоїть завдання, спрямоване на забезпечення формування інтелектуального потенціалу нації шляхом створення оптимальних умов для всебічно обдарованої молоді.
Володарська районна очно-заочна школа "Інтелектуал" – ефективна форма підготовки обдарованої учнівської молоді до участі в інтелектуальних та творчих конкурсах, предметних олімпіадах, конференціях, в МАН. Будь-якому суспільству потрібні гарні науковці, і завдання школи полягає в тому, щоб вчасно виявити, підтримати й розвинути здібності талановитих дітей, відкрити для них шлях у новий незвіданий світ знань, творчих роздумів і спостережень, суджень і висновків, створити умови для розкриття природних обдарувань.
«Від творчого вчителя – до творчого учня» – така цільова установка школи. Робота з обдарованими дітьми вимагає належної змістової наповненості занять, зорієнтованості на новизну інформації та різноманітні види пошукової, розвиваючої, творчої діяльності. Вона під силу висококваліфікованим, небайдужим до свого предмета вчителям. Учасниками навчального процесу "Інтелектуалу" є слухачі – учні 8-11 класів Володарських загальноосвітніх навчальних закладів, педагогічні керівники – вчителі, які мають звання "методист" та "старший вчитель", координатори – заступники директорів, які скеровують роботу з обдарованими дітьми на шкільному рівні.
На базі Володарської загальноосвітньої школи I-III ступенів №1 працює три секції очно-заочної школи: "Біологія", "Хімія","Українська мова та література", в яких навчаються 54 учні. Серед методів навчання важливе місце приділяється самостійній творчій роботі. Цьому сприяє впровадження проектно-дослідницьких форм роботи. Учні активно заглиблюються в пошук, вирішують поставлені проблеми, на основі порівняння і зіставлення обирають оптимальні варіанти. Важливе значення має використання інноваційних технологій.
Педагоги школи використовують і творчі методи, які сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми, а саме:
- заохочення роботи над проектами, запропонованими самими учнями;
- добування максимального ефекту від конкретних захоплень та індивідуальних нахилів;
- надання дитині свободи вибору галузі, форм реалізації своїх здібностей.
Програма навчання в секції "Хімія" (керівник Барилович Валентина Іванівна) охоплює теоретичний і практичний матеріал основних розділів хімії і містить різні за функціональним призначенням завдання. Використання їх сприяє актуалізації і систематизації знань, розвитку інтелектуального потенціалу на різних етапах підготовки олімпіад, роботи в МАН, ДПА, ЗНО.
Програмне забезпечення роботи з обдарованими дітьми:
навчальна програма факультативного курсу "Розвиток інтелектуальних здібностей шляхом розв’язання творчих, логічних хімічних задач для учнів 9, 10, 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів" (авт.. Вараниця В.О., Деленко О.Л.),"Програмно-методичний комплекс"Хімія – 9 клас" (авт.. Білоус Н., Бочко О.), "Органічна хімія 10-11 клас" (авт.. Величко Л.П., Доротюк В.І.), "Віртуальна хімічна лабораторія 8-11 клас","Портал хімічних знань від КОІПОПК" (авт.. Сотніченко І.І., Бобкова О.С.) та інші.
Як результат можна відзначити досягнення:
1. Диплом II ступеня за участь шкільної команди в онлайн інтернет-олімпіаді МАН 2011-2012 н. р.
2. II місце II етапу конкурсу "Хімія в моєму житті". Тема – "Йодний дефіцит в Україні. Наслідки йодного дефіциту".
3. I місце II етапу Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН (робота Защитинського Сергія на тему: "Хімічні досліди з малими кількостями речовин " 2012 н. р.). Цей учень за результатами очно-заочної олімпіади навчається в МАН. У цьому навчальному році Защитинський Сергій став переможцем III етапу Всеукраїнської олімпіади з хімії (III місце).
Головні завдання навчання в секції "Біологія" (керівник Шинкарук Галина Станіславівна) – це поєднання отриманих теоретичних знань з пошуково-дослідницькою роботою, формування уміння і навичок культури наукових досліджень. Робота направлена на опрацювання теоретичного матеріалу та закріплення набутих знань в ході виконання лабораторно-практичних робіт на базі школи і сільськогосподарських підприємств, а також на базі лабораторії насіннєвої інспекції; закладання і проведення польових дослідів на пришкільних ділянках. Налагоджена співпраця з науково-дослідницькими установами, проводиться відвідування лекторіїв в інституті біохімії імені Паладіна.
Досягнення:
Учні, які навчаються в секції "Біологія" школи "Інтелектуал", беруть участь у конкурсі-захисті екологічних проектів, а також вони – призери та переможці Всеукраїнського конкурсу експериментально-дослідницьких робіт з природознавства і біології «Юний дослідник», Всеукраїнського конкурсу «Юний селекціонер і генетик» обласного та Всеукраїнського етапів. Цього року учень 11 класу Сосюра Константин став переможцем (III місце) обласного етапу Всеукраїнської олімпіади з біології, Защитинський Сергій - переможець (I місце) обласного етапу Всеукраїнської олімпіади з екології.
Найвищий рівень знань показав учень 10 класу Вірич Петро – переможець ( II місце) IV етапу Всеукраїнської олімпіади з біології.
Робота секції "Українська мова та література" (керівник Кропивка Наталія Андріївна) спрямована на виявлення тих дітей, які цікавляться поглибленим вивченням української мови та літератури, на розвиток інтелектуального потенціалу за індивідуальними проектами та програмами, створення умов для творчого і духовного самовдосконалення учнів. Розвитку творчих здібностей школярів сприяють проведення турнірів знавців, інтелектуально - розважальних конкурсів, науково-практичних конференцій, комп’ютерних презентацій творчих робіт учнів.
Результати:
Учні, що навчаються в секції «Українська мова та література», - учасники конкурсу-захисту робіт МАН, неодноразові переможці районного етапу олімпіад, конкурсу імені П. Яцика, творчих конкурсів. Цього року учениця 9 класу Ольга Ніколенко захищала науково-дослідницьку роботу «Шевченкіана Михайла Гаврилка» і посіла III місце в обласному етапі. Таких результатів досягла і Погоріла Анастасія, учениця 11 класу у XII Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості, присвяченого Шевченківським дням. Романовська Евеліна – переможець районного конкурсу "Якби я був головою районної райдержадміністрації…" – була відзначена премією – ноутбуком.
Як відомо, у 2011 році з нагоди 300-річчя від дня народження М. В. Ломоносова Російським центром науки і культури в Києві, МАН Київської області та Товариством «Знання» було проведено Всеукраїнський конкурс школярів. Учень нашої школи Защитинський Сергій посів II місце і нагороджений Дипломом.
Серед предметів естетичного циклу образотворче мистецтво найбільш стимулює до творчої діяльності, розвитку творчого мислення, здібностей, а також позитивних якостей характеру. Важливо навчати учнів, як мінімум, доводити до досконалості будь-яку репродуктивну діяльність, тобто відтворювати те, що створено іншими, і, як максимум, створювати щось своє, нове. Внесення творчого моменту в завдання активізує мислення, естетичні почуття, збільшує зацікавленість у навчанні. Важливим в роботі вчителя образотворчого мистецтва є використання наочності, музичних творів, ознайомлення з відповідною термінологією. Доцільно не перевантажувати учня інформацією, оскільки це стомлює, має негативний вплив на процес пізнання.
Олена Миколаївна Чепіль, учитель образотворчого мистецтва, організовуючи активну діяльність дітей, застосовує різні ефективні методи: метод проекту, тести, дидактичні ігри. Її форми роботи найрізноманітніші: від індивідуальних (це робота з талановитими дітьми) до колективних. Головна мета її роботи як вчителя і керівника шкільного гуртка «Петриківський розпис» - це виявлення обдарованих дітей, підвищення їхнього інтересу до мистецтва. Учні нашої школи постійно беруть участь у різних мистецьких заходах, конкурсах і олімпіадах. Творчий підхід, володіння різними техніками і відповідною термінологією допомагають їм посідати призові місця не лише в районі, а й в області.
Досягнення за останні 5 років:
II-й етап Всеукраїнської олімпіади з образотворчого мистецтва – 30 призових місць, III-й етап – 10 призових місць.
Районний конкурс «Податки очима дітей» - 5 призових місць.
Конкурс «Я – Київщини гордість і надія» - 4 призових місця.
Конкурс «Молодь за чисте довкілля» - 2 призових місця.
Обдаровані діти нашої школи – активні учасники шкільних гуртків. Хочеться відзначити роботу поетичного гуртка «Паростки», який тісно співпрацював з обласною поетичною студією, а також з Володимиром Дідківським, в результаті чого вірші наших учнів увійшли до альманаху «Блакитний сніг дитинства». Розвитку творчості, акторської майстерності сприяє драматичний гурток «Витоки». Постановки, інсценізації у виконанні талановитих дітей – це приємний подарунок на будь-яке свято.
На базі нашої школи проводяться районні семінари для учителів, директорів шкіл, конкурси «Учитель року». Кращі учні школи є постійними учасниками конкурсів: «Кенгуру», «Левеня», «Геліантус», «Лелека», «Колосок», «Соняшник».
Отже, кожна особистість має потенціал здібностей, а завдання сучасного вчителя розвивати ці здібності та управляти процесом їх розвитку. Якщо учитель зуміє прищепити любов до рідного слова, навчить оригінально, нестандартно висловлювати думки, то він виховає творчу особистість.
Немає необдарованих дітей - є дорослі, які не займаються розвитком дитини, адже будь-які здібності потребують розвитку, тому саме на це має бути спрямований навчально-виховний процес.

Кропивка Наталія Андріївна,
заступник директора з навчально-виховної роботи
Володарської загальноосвітньої школи

I-III ступенів № 1

Презентація/2013/school1.ppt

Категорія: Обдаровані діти | Додав: credo2003 (29.04.2013)
Переглядів: 2189 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]