Володарська ЗОШ №1

Ваша IP адреса: 35.175.201.14
Сьогодні: 23.01.2020
01:27
Головна Вихід Карта сайта

Вхід на сайт

Календар

Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відвідувачі сайту

Flag Counter

Погода

Погода
Головна » Статті » Методична робота » Шкільна документація

Ранкові зустрічі в НУШ

Створення спільноти в класі
Практика ранкових зустрічей – одна з успішних; вона допомагає вчителю створити спільноту в класі, що зазвичай потребує часу, уваги й терпіння.
Ранкова зустріч сприяє налагодженню взаємин між дітьми і дорослими, які формують відчуття колективу в кожного з його членів. Формування спільноти стає ефективнішим, коли вчитель виконує роль фасилітатора (фахівця, який допомагає забезпечити успішну групову комунікацію, але не намагається жорстко контролювати цей процес). У такому разі ранкова зустріч стає інтерактивною і невимушеною. Коли велику частину відповідальності за проведення ранкової зустрічі перекладають на дітей, учитель може використовувати свій час для заохочення спілкування школярів, надання їм допомоги тощо.
Під час проведення практики ранкової зустрічі відбувається розвиток важливих навичок дітей, зокрема спілкування, академічних і соціальних умінь. Крім того, ця практика сприяє створенню у класі сприятливого настрою та позитивній поведінці.
Ранкова зустріч дає педагогам можливість навчити дітей взаємній повазі та позитивному ставленню один до одного, сприяти формуванню цілісного колективу.
Розвиток навичок спілкування
Уміння розмовляти і слухати – найважливіші якості, необхідні для демократичної культури. Ранкова зустріч дає дітям змогу брати участь у групових обговореннях, а вчителям – моделювати й активно розвивати в дітей уміння та навички ефективного спілкування, а саме:
• висловлювати свої думки так, щоб вони були зрозумілими іншим;
• уважно слухати, коли говорять інші;
• вирішувати проблеми за допомогою слів;
• ділитися своїми думками та ідеями з іншими.
Ці навички мають украй важливе значення для успішного життя в колективі, спільного навчання і розв’язання конфліктних ситуацій, а практика ранкових зустрічей – ідеальна можливість для їх розвитку.
Розвиток соціальних навичок
Окрім сприяння розвитку навичок спілкування, практика ранкових зустрічей також допомагає вдосконалювати соціальні навички, а саме: емпатію, толерантне ставлення один до одного, розуміння позиції інших дітей тощо.
Результати численних досліджень свідчать: діти з класів, де використовувалася практика ранкових зустрічей, демонстрували вищий рівень відчуття спільноти і ширший діапазон позитивних проявів таких якостей: • краще ставлення до школи й навчання;
• більша довіра та повага до вчителя;
• вищий рівень мотивації до навчання;
• глибше відчуття власної гідності;
• вироблені соціальні навички та поведінка;
• збільшення турботи про інших;
• повніше розуміння демократичних цінностей;
• ширша практика розв’язання конфліктів.
Розвиток академічних навичок
Результати сучасних досліджень свідчать, що розвиток соціальних навичок допомагає підвищити академічні досягнення, забезпечує якісне навчання і викладання, сприяє розвитку таких умінь:
• розширення словникового запасу;
• уміння досліджувати, аналізувати й оцінювати навчальний матеріал;
• уміння відповідати на запитання;
• уміння використовувати нову інформацію.
Створення у класі позитивного настрою
Повсякденні вправи, які проводять під час ранкової зустрічі, допомагають дітям навчитися співпрацювати з однолітками, поважати їх як особистостей. Позитивний настрій у класі створюється за допомогою:
• атмосфери довіри;
• відчуття належності до спільноти;
• участі в ухваленні рішень;
• вільного від критики ставлення вчителя;
• справедливості й неупередженого ставлення.
Розвиток демократичних цінностей
Ранкові зустрічі дають можливість дітям дізнатися в доступній формі про демократичні цінності, а саме:
• Інклюзія: вчитель і діти сприймають внесок кожної дитини з однаковою доброзичливістю і повагою незалежно від здібностей, соціального походження чи статі.
• Активна участь: ранкова зустріч передбачає участь усіх дітей. Діти вітаються один з одним, обмінюються інформацією, ставлять запитання, коментують, долучаються до групової роботи.
• Критичне мислення: діти вчаться формулювати запитання, ставити під сумнів та оцінювати ідеї, які можуть відрізнятися від їхніх чи бути подібними.
• Толерантність і прийняття: дитина може не погоджуватися з ідеями інших, тоді ці питання розглядають у процесі вільної дискусії. Протилежні думки вислуховують і обговорюють, адже існує взаємна довіра серед дітей.
• Самостійне мислення: дітей заохочують до обміну власним досвідом та ідеями.
• Відкритість: висловлюють та обговорюють низку ідей. У щоденних новинах повідомляють доступну для всіх інформацію.
• Власна та соціальна відповідальність: діти встановлюють правила власної поведінки та поведінки групи. Під час ранкової зустрічі й упродовж усього дня вони уважно слухають, із повагою відповідають, практикують доброзичливість.

Категорія: Шкільна документація | Додав: Hazar (15.12.2019)
Переглядів: 29 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]