Володарська ЗОШ №1

Ваша IP адреса: 35.175.120.174
Сьогодні: 18.11.2019
07:43
Головна Вихід Карта сайта

Вхід на сайт

Календар

Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Відвідувачі сайту

Flag Counter

Погода

Погода
Головна » Статті » Виховна робота » Національно-патріотичне виховання

Національно-патріотичне виховання дітей та молоді

«Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього. Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не гідний пошани». М.Рильський
Головною домінантою національно-патріотичного виховання дітей та молоді є:
·  формування у особистості ціннісного ставлення до суспільства, держави та самої себе;
·  усвідомлення відчуття своєї належності до України, єдності власної долі з долею своєї країни;
·  розвиток активної за формою та моральної за змістом життєвої позиції.
Мета національно-патріотичного виховання:
·  посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді;
·  готовність до виконання громадянських і конституційних обов'язків;
·  успадкування та примноження духовних надбань українського народу;
·  досягнення високої культури взаємин;
·  формування особистісних рис громадянина Української держави.
Виховні завдання національно-патріотичного виховання:
·  прищеплення загальнолюдських духовних цінностей: цінності людського життя, Добра, Краси, Справедливості; виховання правової культури, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки Герба, Прапора, Гімну України;
·  сприяння набуттю учнями соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу;
·  формування мовної культури, оволодіння та вживання української мови як духовного коду нації;
·  формування духовних цінностей українського патріота: почуття патріотизму, національної свідомості, любові до українського народу, його історії, Української Держави, рідної землі, родини, гордості за минуле і сучасне;
·  відновлення і вшанування національної пам'яті;
·  підтримання кращих рис української нації – працелюбності, прагнення до свободи, любові до природи та мистецтва, поваги до батьків та родини.
З огляду на це, у своїй роботі виділяємо такі напрямки:
·  Найголовніший напрямок - національно-патріотичне виховання – справа, що за своїм значенням є стратегічним завданням. Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів – Герба, Прапора, Гімну.
·  Виховання в учнівської молоді національної самосвідомості, налаштованості на осмислення моральних та культурних цінностей, історії, систему вчинків, які мотивуються любов’ю, вірою, волею, усвідомленням відповідальності.
·  Здійснення  виховання в учнів громадянської позиції; вивчення та популяризацію історії українського козацтва, збереження і пропаганду історико-культурної спадщини українського народу; поліпшення військово-патріотичного виховання молоді, формування готовності до захисту Вітчизни.
·  Виховання поваги та любові до державної мови. Володіння українською мовою та послуговування  нею повинно стати пріоритетними у виховній роботі з дітьми. Мовне середовище повинно впливати на формування учня-громадянина, патріота України.
·  Формування моральних  якостей особистості, культури поведінки, виховання  бережливого ставлення до природи, розвиток мотивації до праці.
Для реалізації цих глобальних завдань необхідна системна робота, яка передбачає забезпечення гармонійного співвідношення різних напрямів, засобів, методів виховання дітей у процесі навчання і позакласної діяльності.
Вчителі нашого закладу активно працюють над створенням такого шкільного середовища, яке б  виховувало дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності. Завдання педагогів полягає у тому, щоб слова «Україна», «патріотизм» набували для дитини особливого сенсу, тобто сприймалися «не лише розумом, а й серцем».  Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів – Герба, Прапора, Гімну. Важливим аспектом національно-патріотичного виховання є повага та любов до державної мови.  Мовне середовище повинно впливати на формування учня - громадянина, патріота України. Ми розуміємо, що  однією з основних тенденцій розвитку виховання в сучасній українській школі має стати пошук форм «діяльнісного патріотизму». Тому організовуємо екскурсії в різні куточки України (Київ, Львів, Чернівці, Кам’янець-Подільський, Хотин Біла Церква, Одеса та інші). У закладі проводяться свята (« Калинова моя Україна», «Свято рідної мови», «Козацькому роду нема переводу», «Благословенна та держава, що має відданих синів»), спортивні змагання, естафети «Ми – нащадки козаків», ситуаційно-рольові ігри «Ми-веселі козачата», патріотичні квести «Вперед, козаки!». Залучаємо дітей до організації тематичних стендів, галерей на патріотичну тематику,  влаштовуємо виставки дитячої творчості, зокрема, «Чарівна мелодія осені», «Захисти планету-захисти Україну». Люблять учні виконувати колективні творчі справи ( квест «Рідне селище – краплинка на карті», «Чиста Володарка»), брати участь у трудовому десанті «Школа – мій рідний дім», прибиранні майданчика для пішохідного туризму та пришкільного парку. У закладі організовуємо флешмоби «Ми голосуємо за мир», «Ми-одна сім’я», «Перша школа – це круто!». Школярі активно підтримують благодійні  акції «Ветеран живе поруч», « Добро починається з тебе», «Допоможи солдату збережи Україну». Подобається учням започатковане творче панно «Веселковий тиждень». Діти активно працюють над проектами (індивідуальними та груповими) по вивченню історії рідного краю. У кожному класі проводяться  години спілкування, на яких учні вивчають символіку нашої країни, знайомляться з історичними державними діячами та видатними вченими нашого часу. Важливе місце у роботі закладу займає розвиток творчості учнів. Тому часто проводимо конкурси читців поезії українських поетів, конкурси на краще виконання української пісні, конкурси малюнків «Моя маленька батьківщина», «Я люблю Україну». Практикуємо проведення виховних заходів-зустрічей із волонтерами та захисниками України, які  стають зразком для  вироблення в учнів власних життєвих стратегій. В цілому,  національно-патріотичне виховання  учнів здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у зміст навчальних предметів, відведення належного місця “спільно-взаємодіючій діяльності” як на уроках, так і в позаурочний час; гуманізації взаємин у системах “учитель-учень”, “учень-учень”; використання вчителем демократичного стилю спілкування з учнями; створення умов для творчої самореалізації кожної особистості.
Метою роботи закладу є:
·  забезпечення у молодого покоління розвинутої національно-патріотичної свідомості, почуття вірності, любові до Батьківщини;
·  відновлення історичної пам'яті про традиції України;   
·  виховання громадянина-патріота.

 

Категорія: Національно-патріотичне виховання | Додав: natalia (31.10.2019)
Переглядів: 19 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]