Додаткове меню

Шкільний психолог радить

Як мотивувати дитину до навчання?

Мотивація — це стимул, що змушує людину діяти та підштовхує до успіху.

Існує два види мотивації:

зовнішня, що виникає під впливом і тиском зовнішніх імпульсів - вимог, наказів, примусів та внутрішня- діяльність, при якій дитина організовується за власною ініціативою.

При зовнішній дитина навчається, щоб

 ✔️зробити приємність дорослому,

✔️отримати похвалу,

✔️відчути " я цінний",

✔️отримати оцінку " молодець", "хороша дитина",

✔️заслужити подарунки, розваги.

⠀Або щоб уникнути неприємностей:

✔️Докорів

✔️Критики

✔️Почуття провини

✔️Насильства

❗️Небезпечні способи мотивації з боку батьків:

⠀покарання фізичні, емоційні

оплата грошима або подарунками

мотивація компьютерохвилинами

змагання

приниження

залякування

❗️Наслідки: труднощі з самооцінкою, маніпулювання батьками, супротив, надзначимість гаджетів, низький інтерес до розумової праці, недовіра до батьків, зниження своєї цінності, втрата контакту із собою.

❓Що робити? Як розвивати внутрішню мотивацію?

Внутрішня мотивація допомагає дитині розвиватися, набувати самостійності, відповідальності та дорослішати.

" Роблю, тому що хочу, не можу не робити, тому що

поважаю і ціную себе. Для мене навчатися - це важливо"

????Рекомендації батькам.

1 крок

Зміщення точки контролю управління ситуацією з зовні ( звинувачення оточуючих, світу у своїх невдачах) у середину дитини ( як пережити ситуацію незалежно від інших людей). Дозволяє відчути свої сили, потреби, визначити пріоритети, задавати питання: " Що я можу зробити? Які мої якості допоможуть мені впоратися? Які мої дії спричинили таке ставлення до мене з боку інших?"

2 крок

Надаємо дитині право говорити " Ні" ????батькам, оточуючим. Повага до справ, що мають цінність для дитини, узгодження часу виконання інших завдань. Наприклад, " Скажи, коли звільниться, щоб обговорити важливі справи, розподілити час на їх виконання", " У тебе є 30 хвилин, щоб завершити свої справи, ми вирушаємо". Це формує вміння дитини відстоювати свою думку, кордони, розуміти цінність своїх бажань та занять.

3 крок

Визначити місце дитини в ієрархії стосунків у родині. Твій номер...( в залежності від кількості осіб у сім'ї, віку дітей), тому що номер 1 - це той дорослий, який вирішує головні питання. Проговоріть обов'язки членів сім'ї, за що буде нести відповідальність дитина відповідно можливостей свого віку????☕️???? ( поливати квіти, готувати сніданок і т.ін) Пояснити, що вона стане номер 1, коли в неї буде власна сім'я.

4 крок

Відповідальність. Дозволяємо дитині відчути на собі наслідки бездіяльності. Будьте готові прийняти сум, гнів, сльози,???????????? підтримати дитину, тоді вона почне змінюватися, діяти.⠀

5 крок

????Зрозумілі кордони.

У дитини має бути окреме робоче місце, стіл, приладдя, в ідеалі, кімната - його територія, за яку вона буде нести відповідальність, де вона сама вирішує, що і як вона буде робити, заходити у кімнату дитини після стуку у двері і дозволу.( Так само, як і по відношенню до вашої кімнати)

" Домовляємося, завтра генеральне прибирання, я наводжу порядок у вітальні, а ти у своїй шафі"." ????Навчання - твоя територія, ти тут головний, я можу тобі допомогти, коли попросиш".

Важливо не порушувати встановлені кордони, не контролювати діяльність дитини, за яку відповідає вона. Зрозумілі кордони дають відчуття впевненості, безпеки, можливості діяти.⠀

6 крок

 ????‍♀Інтерес до особистості дитини

Дати дитині зрозуміти, що вона цікава вам сама по собі, а не тільки після виконання якогось завдання

" Як тобі подобається, щоб тебе називали? Які моменти з життя родини найбільш цікаві для тебе, коли ти відчуваєш себе щасливим? Які якості батьків для тебе найбільш цінні?'

Це народжує бажання цікавитися іншими людьми, пробувати себе у новому, докладати більше зусиль для досягнення результату.

7 крок

 ⏰Вчить дитину управляти часом: відслідковувати скільки часу витрачається на виконання певного завдання. Це дозволяє відчути, що час обмежений, помітити, скільки справ можна встигнути зробити за визначений час.

Проаналізувати розподіл завдань за тиждень, внести корективи, визначити пріоритетні завдання, розпланувати час.⠀

Шановні батьки, можливо буде важко впроваджувати нові правила та моделі поведінки, потрібна ваша внутрішня готовність до змін, підтримка і віра у дитину. Не очікуйте швидких результатів, вносьте зміни поступово, починайте застосовувати кожного дня по одному кроку. Результат вас порадує. Дитина ставатиме самостійною і відповідальною до навчання, в подальшому, до свого життя.

https://docs.google.com/document/d/1GwYcxdKS4272Du6G9EPCr5t_mf8P4wfH/edit?usp=sharing&ouid=111933372584854353560&rtpof=true&sd=true

© 2024. ВОЛОДАРСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ВОЛОДАРСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ