- Перегляди: 24
Важливим є усвідомлення того, що всі діти, незалежно від стану їхнього здоров'я та фізіологічних особливостей можуть і повинні мати рівний доступ до якісної освіти, а особливо до звичайного, повноцінного людського спілкування. За формою педагогічного патронажу у закладі навчаються по одному учню у 1-А, 2-Б, 6-Б, 9-А класах та двоє учнів у 9-В класі. Ці учні відносяться до категорії дітей з особливими освітніми потребами. Учителі, асистенти вчителів, практичний психолог спрямовують свою діяльність на розвиток комунікативних здібностей дітей, що мають вади розвитку, їх творче самовираження.
- Перегляди: 121
З метою забезпечення рівного доступу до освітніх послуг всіх учасників освітнього процесу У ВОЛОДАРСЬКОМУ ЛІЦЕЇ створюються відповідні умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами з урахуванням особливостей розвитку дітей:
- доступність будівлі (навчання осіб з особливими потребами доступне до 1 поверху),
- використання адаптованих навчальних програм та планів, форм і методів роботи,
- психолого-педагогічний супровід,
- налагодження співпраці з батьками (особами, які їх замінюють).
Для дітей з особливими потребами організовано· індивідуальну форму навчання. Територія шкільного подвір’я має вільний доступ для· маломобільних груп населення. Будівлю школи обладнано пандусом. Розмір вхідних дверей дозволяє перемістити маломобільну· людину до приміщення школи. У ліцеї функціонує ресурсна кімната, забезпечена відповідними методичними матеріалами та обладнанням.
Заклад забезпечує проведення психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять для осіб з особливими освітніми потребами (у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання).
- Перегляди: 286
«Особливі діти – перш за все діти, а потім вже особливі»
Л.С.Виготський
На шляху розвитку демократичного освітнього простору України проблема формування позитивної громадської думки щодо інклюзивної освіти посідає одне з найважливіших місць. Інклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахуванні багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників. Інклюзивне навчання часто вважають альтернативою інтернатній системі, за якою діти з особливими освітніми потребами навчаються в спеціальних закладах освіти та змушені проживати в інтернатних відділеннях при них через їх територіальну розгалуженість. Жодна дитина не має відчувати себе іншою та виключеною з освітніх, культурних і соціальних процесів – це головне завдання інклюзії.